Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

 

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про повну загальну середню освіту

(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 31, ст.226)

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text

Про деякі питання державних стандартів повної 

загальної середньої освіти

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-п#Text


https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-п#Text

Система формувального оцінювання враховує уміння (рецептивні та продуктивні), навички (граматика та лексика) та ключові компетенції, визначені чинними програмами та стандартом нової української школи (інноваційність, інформаційно–комунікаційна та культурна компетентність).

Рівень, на який спрямоване оцінювання згідно чинних програм та міжнародних стандартів — А1.

Функціональна складова. Формувальне оцінювання відбувається впродовж навчального періоду та завершується наприкінці семестру або року підведенням підсумків. Ключові уміння та фокус оцінювання:

сприймання на слух — основна ідея, детальне сприйняття;

читання — про себе, основна ідея, детальне сприйняття;

говоріння — усна взаємодія (діалог з однокласниками, відповіді на питання вчителя), монологічне мовлення (декілька речень про себе, короткі фрази на повсякденні теми);

письмо — письмова взаємодія (короткі повідомлення, речення).

Види діяльності, які пропонуються до формувального оцінювання, враховують функціональну складову навчання англійської мови у реалізації мети початкової загальної середньої освіти та супроводжуються детальним описом та типами завдань, які допоможуть вчителеві побудувати поступову, чітку та ґрунтовну систему формувального навчання в молодшій школі.

Система також враховує та сприяє розвитку життєвих умінь 21го століття, таких як: креативне та критичне мислення, навчання впродовж життя, уміння співпрацювати, соціальна відповідальність.

Орієнтовні параметри оцінювання навчально–пізнавальних досягнень учнів.

Сприймання на слух:

обсяг прослуханого запису — до 2 хв

орієнтовна кількість завдань — 3–4

оптимальна кількість запитань в завданні — 5-6

темп мовлення — повільний, чіткий

формат — діалог, монолог

лексичне/граматичне наповнення — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами

Читання:

обсяг тексту — 100 – 150 слів

орієнтовна кількість завдань — 3–4

оптимальна кількість запитань в завданні — 5-6

формат — короткі повідомлення, описи

лексичне/граматичне наповнення — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами

Говоріння:

обсяг висловлювання — 5-6 фраз

орієнтовна кількість завдань — 2–3

формат — діалогічне мовлення (запитання – відповідь), монологічне мовлення  (опис)

використання лексики/граматики — в межах тем, визначених чинними навчальними програмами

Письмо:

обсяг висловлювання — 40–50 слів

орієнтовна кількість завдань — 1–2

формат — короткі письмові повідомлення, заповнення пропусків в тексті, комбіновані завдання на читання та письмо


Сприймання на слух

Критерій

Рівні

Дескриптори

Розуміє прості діалоги на знайомі теми за допомогою візуальної опори.

 

високий

середній

достатній

початковий

 

Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння почутого правильно, розуміє усний текст майже повністю.

Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно.

Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%).

Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%).

 Орієнтовні типи завдань

Діалог про опис малюнка — поєднай імена та об’єкти на картинці.

Прослухай діалог та дай відповідь на запитання відмітивши відповідний малюнок.

Розуміє прості усні описи людей та предметів

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння почутого правильно, розуміє усний текст майже повністю.

Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно.

Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%).

Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%).

Орієнтовні типи завдань

Послухай опис та поєднай слово і відповідний малюнок.

Послухай опис та розмалюй об’єкти на малюнку.

Читання

Критерій

Рівні

Дескриптори

Розуміє прості повідомлення та описи на повсякденні теми

 

 

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння прочитаного правильно, розуміє письмовий текст майже повністю.

Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно.

Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%).

Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%).

Орієнтовні типи завдань

Прочитай опис і напиши слово.

Прочитай речення/запитання і обери відповідь.

Розуміє короткі описові тексти, які підкріплені візуальною опорою

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — виконує всі або майже всі (90 – 100%) завдання на розуміння прочитаного правильно, розуміє письмовий текст майже повністю.

Середній (7–9 балів) — виконує більшість завдань (70 — 89%) правильно.

Достатній (4–6 балів) — виконує більше половини завдань правильно (50 — 69%).

Початковий (1–3 бали) — виконує деякі завдання правильно (20 — 49%).

Орієнтовні типи завдань

Прочитай історію і обери найкращий заголовок.

Прочитай історію, обери слово і доповни пропуски в тексті.

Говоріння

Критерій

Рівні

Дескриптори

Відповідає на питання про себе та повсякденні теми використовуючи прості фрази та короткі речення

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — відповідає на всі питання, здебільшого використовуючи лексику та граматику правильно, будує речення, поєднує фрази за допомогою простих з’єднувальних слів.

Середній (7–9 балів) — відповідає короткими реченнями та фразами, припускаючись незначних помилок; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою базових з’єднувальних слів.

Достатній (4–6 бали) — відповідає на більшість запитань використовуючи слова та фрази для відповіді, припускаючись деяких помилок, які перешкоджають розумінню; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою 1-2 з’єднувальних слів.

Початковий (1–3 бали) — відповідає на деякі запитання використовуючи прості слова та фрази, припускаючись помилок, які перешкоджають розумінню, може використовувати прості з’єднувальні слова (and).

 

 Орієнтовні типи завдань

Дай відповіді на запитання про себе та повсякденні теми.

Дай відповіді на запитання описуючи малюнки.

Розповідає прості історії за допомогою візуальної опори

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — відповідає на всі питання, здебільшого використовуючи лексику та граматику правильно, будує речення, поєднує фрази за допомогою простих з’єднувальних слів.

Середній (7–9 балів) — відповідає короткими реченнями та фразами, припускаючись незначних помилок; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою базових з’єднувальних слів.

Достатній (4–6 бали) — відповідає на більшість запитань використовуючи слова та фрази для відповіді, припускаючись деяких помилок, які перешкоджають розумінню; використовує відповідну лексику, поєднує фрази за допомогою 1-2 з’єднувальних слів.

Початковий (1–3 бали) — відповідає на деякі запитання використовуючи прості слова та фрази, припускаючись помилок, які перешкоджають розумінню, може використовувати прості з’єднувальні слова .

Орієнтовні типи завдань

Опиши малюнки.

Знайди відмінності між картинками.

Розкажи історію використовуючи малюнки.

Письмо

Критерій

Рівні

Дескриптори

Пише короткі повідомлення на повсякденні теми

високий

середній

достатній

початковий

Високий (10–12 балів) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем, правильно будує речення, пише короткі речення при складанні зв’язного тексту.

Середній (7–9 балів) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем за зразком і за ситуативної підтримки вчителя, правильно будує речення, пише короткі фрази при складанні зв’язного тексту.

Достатній (4–6 бали) — надає базову інформацію в письмовій формі щодо знайомих тем лише за зразком і за постійної підтримки вчителя, правильно пише знайомі слова, допускає граматичні помилки при написанні зв’язного тексту.

Початковий (1–3 бали) — копіює письмову інформацію, пише  знайомі короткі фрази,  правильно прописує прості слова, допускає помилки у правописі незнайомих слів.

Орієнтовні типи завдань

Опиши малюнок.

Напиши речення у відповідь на запитання.

 



Особливості дистанційного оцінювання навчальної діяльності учнів

·        використання опитувальників та їх адаптація;

·        підготовка розгорнутих запитань на перевірку засвоєння матеріалу;

·        забезпечення послідовності у чергуванні викладання матеріалу та інтерактивного опитування;

·        додаткова увага до аспекту самооцінювання учнями власної навчальної діяльності;

·        достатній час на відповіді учнів;

·        анонімне опитування учнів (за потреби);

·        використання оцінювання як інструменту кращого розуміння процесу учіння;

·        заохочення конструктивної критики (що працює, що не працює) з боку учнів.

 

No comments:

Post a Comment

Our lessons